INDICII ANATOMICE de Oana Stoica-Mujea

Acum câteva luni am văzut un documentar despre Agatha Christie şi cum nu cititsem încă nici o carte de această autoare, din curiozitate, m-am hotărât să încerc. Am început cu Muncile lui Hercule, care m-a plictisit îngrozitor, a urmat Cadavrul din bibliotecă cu acelaşi rezultat – ba chiar mai rău – şi în sfârşit, Crimă în Orient Express. Ultima a fost mai bună, cu mai mult suspans, dar chiar şi ea mi-a lăsat un gust amar. M-am gândit că poate nu e genul meu. Am mai încercat apoi să citesc Martorul mut, tot de Agatha, dar l-am lăsat de la primele pagini. Astfel am pus etichetă pe cărţile Agathei Christie, şi implicit pe toate cele poliţiste: boring.

Asta până la Bookfest. Auzisem de mult timp că Oana Stoica Mujea scrie un roman poliţist. Eram din nou curioasă. M-am hotărât că, indiferent ce ar fi, aveam să cumpăr cartea şi să o citesc. Şi de data aceasta, curiozitatea nu a omorât pisica. A fost o plăcere să citesc un roman poliţist aşa ca INDICII ANATOMICE care să îmi schimbe imaginea asupra acestui gen.

Acţiunea romanului INDICII ANATOMICE se desfăşoară în jurul unei crime petrecute în Satu Mare. În apartamentul unui bărbat orb se găsesc doi ochi reali, iar în jurul lor nişte trandafiri ofiliţi şi un bilet pe care scrie Stelian Munteanu. Crina Dunca, redactor la Gazeta de Nord-Vest, ajunge la faţa locului şi încearcă să obţină informaţii pentru gazeta ei. Inspectorul şef Ionuţ Constantin – sau Mierlă – încearcă la rândul lui să rezolve problema.
Într-un alt apartament, de data aceasta din Bucureşti, Iolanda Ştireanu – sau Lala – află prin Comisarul şef Mihai Iordache de crimă şi i se cere să o rezolve. Dar Lala se confruntă cu propriile ei limite, căci suferă de agorafobie.
Crina Dunca o contactează pe Lala care, în zilele ei bune, înainte ca logodnicul să îi dispară în condiţii misterioase, a fost un bun detectiv. Împreună încearcă să rezolve cazul. Căutând numele de Stelian Munteanu dau de BLESTEMUL MANUSCRISULUI şi de FILIERA GRECEASCĂ, două cărţi scrise de Bogdan Hrib, editorul editurii Tritonic. În ambele, protagonistul este un individ pe nume Stelian Munteanu. Cum aceasta este singura pistă demnă de băgat în seamă el devine primul suspect. Însă nici una dintre cele două femei nu cred cu adevărat că Hrib ar fi avut vreo legătură cu crima petrecută.
Pe parcursul romanului, Lala este nevoită să treacă de limitele ei, să redescopere viaţa şi bucuria de a trăi. Încearcă să-şi facă o prietenă din Dunca, în ciuda firii ei închise şi a sechelelor pe care copilăria-i zbuciumată le-a lăsat, în ciuda dispariţii logodnicului şi a mamei ei nebune, în ciuda trecutului care o urmăreşte. Şi peste toate aceastea, trebuie să se descopere şi pe ea, cea pierdută acum doi ani, şi pe autorul crimei.

Romanul este plin de o mulţime de personaje. Principale, aşa ca Lala, secundare, precum Crina Dunca şi Bogdan Hrib, sau episodice, Violeta Giambaşu, Ştefan Lupu, Valeria Lupu, Bianca Stăvulescu şi mulţi alţii.
Nu mă aşteptam să îmi placă atât de mult. Mă tot gândeam la Agatha şi la orele pierdute, dar INDICII ANATOMICE m-a fermecat de la primele pagini. Dacă va continua să scrie în acest fel va găsi mereu în mine un alt fan gata să citească orice carte de-a ei, că-i fantasy sau roman poliţist.
INDICII ANATOMICE este plin de răsturnări de situaţie şi ironii care lovesc la ţintă, iar scriitura, aşa cum spune George Arion este lipsită de inhibiţii. Este un roman poliţist desărvâşit, iar dacă v-aţi săturat de Aghata Christie, încercaţi Oana Stoica Mujea.

Titlul Românesc: Indicii Anatomice
Autor: Oana Stoica-Mujea
Editura Românească: Tritonic

9 răspunsuri to “INDICII ANATOMICE de Oana Stoica-Mujea”

  1. Parca am mai citit asta undeva … :-?.

  2. Sarut mana din nou 🙂

  3. dizzygildutsa Says:

    cred k va veni momentul in care voi citi s eu aceasta carte…acum cand chiar nu stiu…bravo silvana pt blog:)

  4. Ar trebui sa-i mai dai o sansa Aghatei Christie. Te sfatuiesc sa citesti Zece negrii mititei de Aghata Christie, eu de abia am terminat-o si a fost una din cele mai bune carti politiste pe care le-am citit. Este o carte plina de suspans de care nu o sa te poti dezlipi pana nu o termini si finalul e cel mai tare 😀

  5. Agatha Christie e fenomenală! Încearcă „13 la cina”, „Ucigaşul ABC” sau „Adversarul secret”! Sunt cărţi care nu te lasă să te plictisesti.
    Cat despre „Indicii anatomice”, m-ai facut curioasa. Abia astept sa o citesc.

Lasă un răspuns

