Despre fotbal.

Flavia vorbește la telefon despre meciul Stelei cu Motherwell de ieri. Nu cu mult timp în urmă nu puteam înțelege cum mii, dacă nu milioane de oameni, își pierd timpul uitându-se cum douăzeci și doi de oameni aleargă după aceași minge. Ieri mi-am călcat pe principii și tot butonând la televizor am nimerit la meci și m-am uitat cam un sfert de oră.
Îmi vin în minte cuvintele ”Dacă nu cunoaștem, cel puțin să nu sfidăm.”. De fapt, nu este vorba de urmărirea mingiei cum e lovită de piciorul lui Surdu sau al unui jucător scoțian, nici măcar tactica, e vorba de sentimentul că ești alături de sute de oameni și țipi pentru același țel, pentru ca Steaua să înscrie. Pare un motiv banal, patetic – și chiar este – dar gândiți-vă cum acele sute de oameni urlă la unison aceași melodie, iar tu ești printre ei.
Sau cel puțin asta am dedus din povestea sorei mele, din ochii care străluceau, din euforia care îi ieșea prin fiecare por. Tata a zis ”A simțit puterea mulțimii.”, sau așa ceva. Ca la revoluție și, deși nu am fost acolo, îmi imaginez.

Dar, trecând peste acest sentiment înălțător, o privire printre fani mi-a șters tot zâmbetul de pe buze. ”Ce fețe au ăia, Dumnezeule!!!” Cea mai mare repulsie. Dezamăgire. Dispreț.

Am auzit că un rapidist a intrat acolo. L-au luat la bătaie. „Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I’m not sure about the universe.” – Albert Einstein.
Cum frate, am ajuns la stadiul ”Sunt ateu.” ”Ok” ”Și țin cu Rapidul.” ”Ce-ai zis măăă??? Las că te iau eu și amicii mei – ăștia două sute din peluze – la bătaie și te învățăm să mai fii… rapidist.”

Până la urmă, tot fotbal rămâne. Tot un sport de turmă rămâne. Am pierdut ceva?

6 răspunsuri to “Despre fotbal.”

  1. Deci..să vedem.. pe langă faptul că sunt o stelistă convinsă ador atmosfera de pe stadion, evident, fara fanatismul şi urletele rasiste..ma rog, acum e mai întunecat, încearcă-l.

  2. Flavia Says:

    Este un sentiment minunat să fii în centrul lumii care cântă, şi mai sunt şi unii, care din fericire cântă din inimă. Este minunat să cânţi cu toată lumea, unele melodii să fie cântate la unison cu cealaltă galerie iar la unele părţi să se audă din cealaltă parte răspunsul, ca un fel de ecou.. Dumnezeule, aş vorbi într-una de asta! :”>

  3. haha! sunt de acord cu ce ai scris 😉

  4. permite-mi sa te corectez.

    „Am auzit că un rapidist a intrat acolo. L-au luat la bătaie.”

    ca sa fim mai exacti, m-am dus singur la el.. ca au sarit ceilalti dup’aia, e partea a doua.

  5. cred ca ar trebui sa mergi totusi in tribune la un meci de fotbal…atmosfera e bestiala…nu poti descrie in intregime ceva ce nu simti…:p

Lasă un răspuns

