Omul trece în îndelungata lui viață prin dezamăgiri, prăbușiri ale propriilor sale credințe. Și ce trist, căci acele credințe sunt credințele copilăriei. Sunt pur și simplu lucrurile pe care le credeai de nezdruncinat, care nu s-au întâmplat niciodată și în mintea Ta nu aveau să se întâmple niciodată, pentru că ești Tu, iar Tu ești de neatins. Cum e să afli că ești ca toți ceilalți oameni, predispus la răceală, la boli, la… moarte? Cum e să îți dai seama că și corpul tău poate fi bolnav. Și îți amintești de incapacitatea de a înțelege acel lucru numit Boală, pentru că atunci nu exista în tine, pentru că știai că există cărți care îți spun cum să te vindeci cu puterea gândului sau așa ceva și te credeai forțozo.

O, nu, nu vă speriați, nu sunt pe moarte, nici măcar pe aproape :)), nici măcar la 5%. Da revenind. Și e ciudat cum ceva poate fi anormal la tine, pentru tu ești metrul după care se calculează celelalte lungimi, tu ești Tu și ai un viitor măreț, și indiferent de ce se întâmplă în lume și chiar printre apropiați, se întâmplă lor!, nu ți se poate întâmpla ție, pentru că Tu ești TU și calamitățile te ocolesc. Îmi amintesc de SONI. Dar e destul de simplă treaba. NU ești perfect, Nu ești de neatins, ești la fel de nevolnic ca un pui când soarta se hotărăște să îți zâmbească sarcastic, și mai presuuus de toate, NU-ești-nemuritor.

S-a dus tot ceea ce credeam. Of, convingeri copilăroase. Cine are de gând să comenteze?

Dar după primul BANG! din minte vine Secretul și spui – Nu am de gând să las să mi se întâmple mie, voi învinge, voi crede, voi crede, voi crede și voi câștiga. + că inviți lucrul să se ducă undeva unde e foarte foarte cald.

Și uneori îți merge… alteori nu. Doar dacă nu… astaaa!

P.S. – Am Orașul bântuIT. De la ea. Acum citesc Tipuri mentale de Daniel C. Dennett, lăsând la o parte un timp Doamna de Monsoreau, pe care, de altfel, nici măcar nu am început-o. Asta arată inutilitatea acelui ”Ce citesc acum”. Apoi mă apuc de Orașul BântuIT.

3 răspunsuri to “…”

  1. Eu citesc Cismigiu & Comp. Din cartea aia am avut fragment la teza. Si si tu ai avut tot de acolo.:D

    • neee, noi am avut din Caragiale. Și au greșit textul:)). Amintiri, amintiri, nimic mai mult decât niște amintiri – uneori prea vii.

      • Ba da, si voi ati avut, dar cand erai in a7a, in semestrul 2. S-a dat din aceeasi opera dar alt fragment. Oricum cartea e frumoasa si imi pare rau ca n-am citit-o inainte de teza 😀 . I-am scris recenzia.

Lasă un răspuns

