Am început…

…să urăsc Bucureștiul. O, nu mi-o luați în nume de rău. Cred că totul se trage de la căldura asta, de la soarele care arde, de la statul în casă. De la vară. Așteptam vara. Așteptam să ies afară și să simt cum căldura literalmente trece pe lângă mine, să pot prinde aerul, să simt mirosul ierbii și al florilor. Haaaa! Flori? Iarbă? Când peste tot pe unde trec văd copaci ciuntiți, oribili. ”Pentru siguranță, să nu se rupă crengile.” Când peste tot văd arborii tăiați, iarba ținută sub control.

Cu ceva timp în urmă am citit Cele opt păcate capitale ale omenirii civilizate de Konrad Lorenz. La început nu mi-a plăcut absolut deloc, dar trecând-o prin stomac, digerând-o, am înțeles unele chestii. Suprapopularea, pustiirea spațiului vital, moartea simțurilor, sfărâmarea tradiției…

Mergeam pe stradă azi – Sahara – și priveam la oameni. Ei, bine, de fapt mă uitam cu precădere la cei care făceau curățenie pe alei și pe care am început de un timp să nu îi mai suport. Iar, nu mi-o luați în nume de rău. Dar grupul acela de vreo zece măturători care sunt mereu cu un ”Pup, fata! Hei, fata!” mă scot din sărite. Și mă gândeam la aceeași degradare. La un oraș fără pic de verdeață. La imaginea New York-ului surprinsă din elicopter, noaptea, în filmul Fighting, care îmi dădea o asemenea impresie de laudă. ”Pff, frate, ia uită-te puțin la New York-ul ăsta. Nu-i așa că nu ai mai văzut așa ceva în întreaga ta viață. Aaa, și uite zgârienorii ăia mari de acolo. Da, mă! Ne mândrim cu corcitura aia de stilă și oțel. Dar uite câte străzi, câte mașini, câte lumini și risipă penală de energie. Auzi muzica? E muzică de cartier. Asta e viață cool gen american!” Și mă gândeam ”De s-ar distruge tot, să reîncepem.” Ce rasă mizerabilă am ajuns!

Și acum mă gândesc la blocul în care stau și la pura lipsă de verdeață, la înconjurarea de oțel, fier, plastic și cărămidă. VREAU PĂDURE!!! Unde e pădurea? Unde sunt copacii care ar trebui să ia locul Bucureștiului. Vreau copaci copaci copaci! Nu mai vreau noxe, mașini, asfalt, metrou, tramvai!! E corect să ne înconjurăm de cărămidă și să ne încuiem într-un apartament cu 1-2-3-4 camere? Îndiferent cât de curat ar fi, eu vreau pădure. Urăsc turnul de la centrală care se înalță la orizont – de aici nu îl văd, dar știu unde e. Nu îmi place piața, nu îmi place adunarea aceea de oameni(spun oameni, fiți atenți) care își strigă marfa ”Telefoane, cartele, încărcătoare! Telefoane, cartele, încărcătoare!” Mergi undeva cu telefoanele tale și taci din gură. ”Banane, banane galbene, bune!”; nu îmi plac mașinile, făcute pentru o viteză cât mai mare și cică mai sigure, nu îmi place asfaltul care se încălzește și se topește.

Am trecut prin piață și pur și simplu m-am scârbit de… oamenii atât de înghesuiți într-un spațiu strâmt, obligați să stea acolo că altfel nu primesc bani. Bani! M-am săturat și de bani, de tot ce înseamă așa-zisa civilizație și tehnologie care se presupune că ne face viața mai bună inventând medicamente cu un conținut cât mai concentrat de chimicale. Bine, bine, când ai nevoie de ele sunt bune, dar am decăzut atât de mult. Experimente pe animale, chips-uri, haine de blană, prezentări de modă, centrale nucleare, căutarea unei alte lumi. ”Ne-am plictisit de a noastră?” – a spus-o cineva, nu mai știu cine. Vreau pădure!!!…

Bineînțeles, sunt ipocrită din nou. Stau în fața calculatorului, încununarea tehnologiei, și scriu pe blog, pe internet. Phai! Ascult muzică – dar de asta nici moartă nu mă pot despărți. Și cărțile au legătură cu tehnologia. Păi nu? Păi DA! Vreau pădure.

2 răspunsuri to “Am început…”

  1. magykhurin Says:

    Nu locuiesc in Bucuresti, deci nu am cum sa te inteleg. Cat despre tehnologie, piete si ipocrizia oamenilor… imi dau seama despre ce vorbesti. Cu privire la carti ce sa spun? Sunt tehnoredactate, obtinute cu ajutorul masinariilor si totusi contin ceva atat de pur si neatins: imaginatie! Greu de hotarat in privinta cartilor! Mult prea cald… si nu vorbesc numai de cadura… si nu ma refer doar la sensul din DEX al cuvantului… ne sufocam pe noi insine ingradindu-ne cu tehnologia. Nu merita!

  2. izell Says:

    Ce diferenţă .. Tocmai când mă gândeam că mai multă verdeaţă nu e posibilă.. Nu locuiesc în capitală, dar stau în al doilea oraş ca importanţă ..etc. Constanţa nu e binecuvântată cu traficul infernal al Bucureştilor, dar totuşi, unele zone sunt teribilee. Oraşul ăsta chiar e frumos, mută-te aici, si padure, şi mare, de toate ! Cărţilor nu ai ce să le faci, sunt cărţi ! De-ar fi unicul motiv de poluare, ce fericiţi am fi cu toţii.. şi eu scriu acum pe o tastatură care nu e biodegradabilă, o sa ajung în iad ! deci, în concluzie, te aştept la mare..

Lasă un răspuns

