”Can you see the storm getting closer now?”

Îmi face o deosebită plăcere să prezic când exact va începe ploaia – sau dacă va începe ploaia – după culoarea cerului, mirosul aerului și alte d’astea. Un fel de Mama Omida.

A fost previzibil. Soare neîntrerupt timp de o săptămână și, norii de pe cer și vântul. Știți cum vine? Întâi bate puțin și nu pare în nici un fel altfel decât un simplu vânt de vară, apoi face o pauză, și când începe din nou îi simți mirosul. Acel miros curat, umed și înțepător, care îți face nările să se dilate și vrei să inhalezi mai mult. De obicei, între stadiul acesta și următorul trece cam o oră.

Cerul era luminos, în ciuda norilor. Dar ei – atât cât vedeam eu – erau albi și în nici un caz de ploaie. Asta m-a făcut să mă gândesc dacă nu cumva m-am înșelat. Primele picături nu promiteau nimic, ca scuturarea mâinilor ude ale Țestoasei – hei, îl plagiez pe SK cu Țestoasa. Sau pe altcineva... mdeah. Adevărul e că eu chiar mi-L imaginez, mare, deasupra Pământului, scuturându-și mâinile divine, când prosopul e pe un scaun – ciudat de hilară imaginea. De ce s-a spălat pe mâini?

Dar după o serie de lumini în înalt, cu bubuituri înăbușite încă, ropăiala devine asurzitoare… Și plouă, peste biserică, printre frunze, spălând și curățând și nu se mai aude nimic în afară de ploaie. Apoi, la fel de brusc cum a început în forță, se oprește. În câteva secunde, nimic mai mult și îmi lasă un gust amar în gură. Atât? Hai, măi! Preludiu. Mă reașez pe scaun și încep să citesc, mai îndreptându-mi din când în când privirea spre mica porțiune de cer aproape senin – atenție, aproape senin – pe care reușesc să o văd printre copaci. O, da, la copacii ăștia nimeni nu a atentat.

10 pagini, 15 pagini, 17. Se întunecă. Nu mult, dar atât cât să nu mai pot citi ca lumea la lumină naturală. Mă ridic și îmi caut lanterna – urăsc lampa acum, când încă se vede afară. Și constat norul negru de furtună care întunecă orizontul. Zâmbesc. Can you see the stooooorm getting cloooooser nooooow? Tell me how it feeeeels being out theeeeere.

Și începe, puișor. Ador ploaia de genul ăsta, tare, puternică, cu găleata. Din exces de zel dau muzica la maxim, oricum nu se aude nimic până afară. Și plouă, plouă. Nu cred că mai merită să descriu împopoțonând fiecare picătură cu un adjectiv dar, credeți-mă, a fost frumos. Ei bine, la un moment dat privesc în jos și în băltoaca formată și în care răpăia ploaia văd reflecția unui fulger și, peste câteva secunde – cinci-șase, dacă îmi permiteți –  trăsnetul – poate că ar fi mai bine să zic tunetul – dar chiar a fost un trăsnet de toată frumusețea, din acela pe care îl auzi doar de două-trei ori în timpul unei furtuni. Cea mai evidentă comparație mi se pare aceea cu ruperea unei scânduri imense în ceruri. TROOOSHSHKKKCCC-BBBUUUUMMMMMmmmmmmmm!!!! Se strecoară printre cărămizi, prin pământ, trece dar rămâne acolo amintirea și o durere surdă în urechi.

Într-un final, ajunsă la apogeu, furtuna coboară apoi în intensitate și pare că începe să moțăie, ca un lucru bătrân, încăpățânat, ce se agață de oraș. Și adoarme. E furtuna a cărei secrete le cunoaștem deja și nu mai produc de mult sentimentele pe care le aveam la început. Totuși, ceva din ea rămâne. Umbra unei umbre și mirosul.

P.S. – Orașul bântuIT e profuuund. Istoria personajelor, a locurilor și a orașului face totul. Se reîntâlnesc, după 27 de ani.

Mai plouă. Dar nu mă mai interesează.

4 răspunsuri to “”Can you see the storm getting closer now?””

  1. eu de obicei compar tunetele cu o patura scuturata undeva in cer :))

  2. izell Says:

    love the storm .. just love it. Mă manifest exact ca o furtună, mi se spune – furtunoasa – : ) ) eh, nu.. glumesc ! Dar ce vreau să spun este că am un caracter creat, cum spune Badea.. pe sistemul furtunii. O linişte înspăimântătoare, şi BUUUGHHHRRRTSSSHHKKK! : ) ) Cam aşa sunt eu, anybidy terrified ?

  3. izell Says:

    Ceva gen.. Dancing in the rain 😡 Poate ai citit, poate nu.. dar motto-ul blogului meu este.. „In viata nu trebuie sa poti rezista unei furtuni, ci sa stii sa dansezi in ploaie” 😡

Lasă un răspuns

