Și a spus el și avea dreptate

Stephen King nu acceptă formularea „Era atât de (cuvânt) încât nu pot să descriu.” Așadar eu voi încerca să o fac.

Ceasul l-am pus să sune la 10:30. La 9 fix m-a trezit Flavia care, evident, nu putea să caute o haină fără să deschidă lumina. Nu avea n’șpe mii de lanterne adunate de mine de peste tot? După ce a plecat nu am putut să dorm. Mă gândeam „Este prima mea zi de liceu. Ce liceu?” Și apoi alte gânduri mai seriose mă acaparau. Am luat iPod-ul de pe jos și am ascultat Undeva în Balcani. Îmi place cum melodiile îmi aduc aminte cu acuratețe de lucrurile care se întâmplau în timp ce le ascultam. Muzica este un catalizator pentru memorie și sentimente. După un sfert de oră tot nu îmi venise somnul așa că m-am ridicat și am deschis geamul. M-am uitat pe album. Încercam să îmi amintesc cum mă simțeam în ziua când am făcut pozele. Iora mă sunase cum că nu mai poate să vină la școală pentru că…:-? pentru că era ziua tatălui ei? Cred că da. Georgiana tot încerca să scoată de la mine ce surpriză voiam să le fac. Badea se mișca atât de mecanic încât era să dea buturugile pe jos (ei, și eu era să le dau, dar din cauza că eram prea energică). Ana era singura care zâmbise cu gura până la urechi. Simona țipase ceva care m-a enervat. Și nu doar pe mine. Cosmin avea niște dropsuri foarte bune.
M-am săturat și am deschis calculatorul. Vom trece peste intervalul deschis calculatorul – plecat la școală. Voi spune doar că în mod oficial am fost nesimțită pentru că am întârziat cam 10 minute până la Brâncoveanu. La magazin era o coadă ca în comunism și nu puteam pleca fără primele prețioase dropsuri.
Voi trece și peste relatarea în amănunt a intervalului drum metrou – liceu. Dacă Cătă nu m-ar fi recunoscut eu nu aș fi făcut-o. E imposibil să vorbești la telefon în metrou.

Acum ajungem la partea importantă. Sunt la clasa 9B – la demisol, lângă bufet – cu o dirigă pe care o cheamă – Oana, watch this – Iolanda Podeanu. Destul de apropiat de Iolanda Știreanu, dar nu, nu seamănă deloc cu cea din mintea mea și sunt sigură că nici cu cea din mintea ta. Îmi amintește de un zid perfect construit, lunecos și sclipitor ca o bucată de gheață, dar care are într-o parte o crăpătură mică prin care apa se poate strecura înăuntru. Adică are verticalitate, este rece, pretențioasă dar corectă și ceea ce îmi place este că  se așteaptă la comunicare din partea noastră. Stau pe a treia linie de tranșee față în față cu tancul. Poate aș fi reușit să mai sap o linie dacă nu m-aș fi dus la Mega Image să îmi iau un suc cu Anto și Cristi, dar drumul spre victorie trece prin stomac și soarele ardea.

Piți nu prea. Coca aproape deloc. Ce îmi place la liceul ăsta este că toți au intrat cu media lor, nu pentru că… mda.

Colegii? Mie mi s-au părut în regulă. Cu ei nu am nici o problemă. Ritmul este ideea. Diriga se așteaptă să ne fie greu la început, dar ori ne acomodăm noi cu ritmul liceului ori… zboară puiule, zboară. Știam asta, știam, dar emoțiile nu pot fi negate. Nu este o clasă numai de germană, nu au fost îndeajuns de mulți copii. Am făcut semi greșeala de a nu-mi lua Christine la mine să citesc. Au fost momente când am stat… și am stat. Las’ că mâine o iau. Materiile? Se vede că este Colegiu Național de Informatică. Se axează foarte mult pe cele care explică fenomenologia vieții, citez din tati. Luni avem cinci ore de informatică una după alta TIC TIC laborator laborator laborator. Vai. Personal, abia aștept să văd cum e informatica:D, dar excesul strică. De obicei.
Diriga este pretențioasă. Cică suntem o clasă cu mulți profesori în fața cărora îți scoți pălăria. Să vedem, oricum nu i-a precizat.

Este greu să mă obișnuiesc unde sunt :|. Când zicea numele liceului tresăream. „Cum? A, da.” Bine, eu știu unde sunt, dar înțelegeți-mă și pe mine că opt ani nu am plecat din ogradă. Este dubios. Este ca o viață nouă. Bună, rea, e o altă viață. Va fi greu. Va fi… hai să le dăm o șansă, OK?

UPDATE: Acum mă doare rău capul, mi-e foame și trebuie să repet ceva din mate pentru că mâine dăm test. Super. Măcar nu îl trece. Sunt curioasă.

23 răspunsuri to “Și a spus el și avea dreptate”

  1. zahdiva1 Says:

    Mi-ai trezit o groază de amintiri cu postul ăsta 🙂
    E frumos în liceu. De fapt… ce zic eu aici? E magic în liceu!!!
    Mie mi-a plăcut informatica (şi TIC şi programare).
    Baftă pe mai departe!

    http://zahdiva1.wordpress.com

  2. Nu credeam ca-ti place puia, sau, ma rog, cum se scrie :)).

    Ce tare, cred ca te-a bufnit rasul cand v-a zis diriga cum o cheama. Deci nu-i asa de rau. Sunt sigur c-o sa te descurci, doar esti fata dasteapta :)). 😀

  3. izell Says:

    Nu înteleg faza cu testul ! Ce test ?

    • mâine dăm test la mate. Predictiv. Să vadă la ce nivel suntem.

      • cea mai naspa chestie la inceput de an, cand sunt profi noi. mereu am urat testele astea de inceput, chiar daca nu erau trecute…

        anyway, liceul e cea mai faina perioada din toti cei 12 ani. de fapt, daca stau bine sa ma gandesc, ultimii doi ani au fost cei mai faini. am atatea amintiri frumoase…

  4. Un nou an scolar fericit va doresc tuturor. Silvanna, schimbarile sunt intotdeuna grele, dar pot deveni atat de frumoase, incat iti va fi greu sa te desparti de ele. In plus sunt sigura ca ii vei da gata 😉

  5. Ma, da-i o sansa si dirigintei, nu poti sti pana la urma 😀

  6. Daca da un search pe Google diriga cu numele ei?

  7. izell Says:

    Ia ghici, am o temă grpaznic de lungă din prima zi de şcoală.. ohh! Şi toate astea pentru că nu mam obosit să fac o fişă pentru fiecare carte citită în vacanţă, ieeei, ce pierdere de timp.

  8. Puya .. yuck dar nu imi place.. si nu era ziua lui taica-miu.. vai dar unde iti e memoria :)).. clar erai emotionata :D..

  9. Si eu tot la 9B, dar in Hasdeu, inainte tot la B am fost ^_^, dar imi pare rau pentru ca nu am facut niciodata informatica si vrea sa ne dea test predictiv lunea viitoare, dar bine ca nu-l trece.

    • am avut și noi un fel de test la info. Oricum, profa este foarte tare. Ne înțelegem:D Măcar compensează de la fizică și chimie:-j. Dar nu a fost un test serios, nici măcar de informatică nu a fost. Da, bine că nu se trec:))

  10. antonia Says:

    acum stai pe a 5-a linie de transee in dreapta tancului care uneori e in continua miscare,in misiune de terorizare a inamicului:-S
    sper sa ne placa de-acum incolo tuturor:-SS

    • magykhurin Says:

      Eu sunt terifiat de chestia cu testele predictive. Saptamana asta nu am avut niciunul, dar am deja 5 organizate pentru saptamana urmatoare.

      • La noi le zic iniţiale. Of, şi daca nu-s pe nota, la ce bun? Mai bine ar pune intrebari in clasa, asa, sa-si faca o idee profesorul. Cica testul initial ajunge la director si se urmareste evolutia pe parcursul anului. Aha, si directorul se va uita peste testele initiale la… desen, ale fiecarui plod din scoala. Sigur ca da.

  11. izell Says:

    Da, da.. sigur ca da.. :)) se uita directorul la fiecare hartie a fiecarui elev, cel putin, la mentalitatea directorului meu, nu e posibil. Al meu de-abea semneaza diplomele la sf de an, ce atata implicare?

    Ai observat ca, de cand a inceput scoala numarul de articole a scazut semnificativ ? :))

  12. Am vorbit cu domnul Martinov si a spus ca esti o eleva deosebita. Pune-te si invata teorema lui Menelaus si Ceva pentru ca o sa-ti ajute in viata!

    • Am anticipat și Menelaus și Ceva sunt știute;)) Cât despre domnul Martinov… știu că a fost – asta după o căutare pe Google – profesor la Tudor Vianu. Dar nu am nicio idee de unde mă poate cunoaște.

Lasă un răspuns

