SPIOANA IMPERIALĂ de Mark Robson

SPIOANA IMPERIALĂ este genul de carte la care te atrage în primul rând coperta, apoi, să zicem, titlul. Și începi să citești, convins că te va captiva de la prima pagină. Eu – cum zicea Doru, recenziile sunt subiective – la asta mă așteptam și m-am așteptat atât de mult încât cred că mi-am impus, cel puțin la început, starea de „îmi place” . Dar, în timp ce se mărea numărul de pagini din stânga mi-am dat seama că nu este chiar atât de extraordinară. Este drept, m-a atras oarecum și a fost o lectură interesantă, dar nu atât cât mă așteptam și mă îndoiesc că este ceva care să-mi rămână în minte mult timp. Sau sunt eu prea pretențioasă.

Și acum, de ce? Unul din lucrurile care nu mi-au plăcut este cum autorul ne spune toate sentimentele personajelor. Adică ni le spune el, prin narațiune, nu ne lasă pe noi să le ghicim din faptele lor sau din vorbe. Iar la sfârșit a fost, de asemenea, un lucru care nu mi-a plăcut. Ești pe un acoperiș și te lupți, iar dialogul dintre tine și dușmanul tău este cam așa: „Știu că ai făcut asta și asta și asta, dar nu știu asta și asta și asta și nu m-am prins cum stă faza în contextul acela și cum ai reușit să faci aia. Ești drăguț să mă luminezi, te rog, te rog, te rog? A, și mai spune-mi, te rog frumos, de ce ai făcut-o”. Și el, evident, ca un dușman cumsecade, începe să îți explice cât de deștept a fost de te-a înșelat și cum. Muahahaha! Astfel piere tot suspansul, odată ce este scoasă la iveală motivația și modul în care a acționat.

Nu, așa ceva nu ai să vezi. Știu că este o operă de ficțiune, dar ideea e să o faci atât de realistă încât să crezi că există acel univers. Sincer, nu îmi imaginam cum aveau timp să vorbească atât de mult în situații atât de tensionate.

Totuși, ca să salveze cartea, personajele sunt bine conturate și am prins drag de unele dintre ele, acțiune este alertă, iar limbajul colorat cu glume.

În imperiul Shandar, generalul Surabar preia Coroana – nu prea legal, dar cel puțin e un conducător mai potrivit decât Vallaine – și vrea să îl aresteze pe asasinul Shalidar pentru trădare. Spioana Femke încearcă să îl prindă, dar nu reușește. El scapă, iar Femke este avertizată de o posibilă răzbunare pe care nu o ia în seamă. Vine încoronarea, Femke are rolul de a opri orice încercare de asasinat asupra noului împărat – iar, cum de își dă seama atât de ușor de intențiile oamenilor? –, apoi este trimisă ca ambasadoare în imperiul Thrandor și de aici încep problemele.

Nu pot să spun că nu mi-a plăcut deloc, dar nu s-a apropiat de așteptările pe care le aveam.

Titlul Românesc: Spioana imperială
Titlul original: Imperial Spy
Autor: Mark Robson
Editura Românească: Corint Junior
Editura Originală:
Simon and Shuster
Traducător: Lavinia Braniște
Continuare: Asasinul imperial

Notă: + + (din cinci)
Melodie: fără

5 răspunsuri to “SPIOANA IMPERIALĂ de Mark Robson”

  1. Chiar ma gandeam sa ma apuc sa o citesc, dar o mai las un timp. Merg pe George Arion momentan.

  2. aaa..daca nu ti.a placut..di ce pana me ai citit.o
    dic acuma iti dai aere de mare cunoscatoare..
    sincer..mi.e mi.a placut si chiar am ajuns sa imi imaginez fiecare actiune pe care o faceau personajele
    si sfarsitul a fost unul neasteptat [parerea mea] si de abia astept sa apara urmatoarea carte ,,Asasinul Imperial,,

    • ei bine, uite așa au stat lucrurile: mi-a plăcut mult coperta și, citind pe spate, am dat peste o lume medievală. Cum îmi place tot ce are legătură cu lumea medievală, castele, imperii, regate, regi bla bla bla, am luat-o. Nu aveam de unde să știu că nu îmi va plăcea conținutul 🙂 Și nu aveam de unde să o știu până nu o citeam.
      Sunt multe clișee. Nu îmi dau aere de mare cunoscătoare, îmi dau doar cu părerea. Avem cu toții dreptul la asta. Dacă ție ți-a plăcut și ai ajuns să îți imaginezi fiecare acțiune – logic, cam asta se întâmplă când citești ficțiune – atunci bravo! Mie nu mi-a plăcut 😀

      Te aștept și altă dată pe blog, cu un limbaj mai adecvat, sper.

  3. Sylvy Says:

    Cartea este superba :X.Dar nu le gasesc pe celelalte 2 carti. Nu sti daca au aparut pe undeva?

Lasă un răspuns

