Jocuri cu lumea

Gândurile pe care le avem influențează lumea. Cât? Uneori mă întreb, sunt chiar gândurile cele care modifică realitatea, sau noi doar primim mesajele, spoturile de informație, veștile unei acțiuni viitoare, astfel încât doar avem impresia că influențăm ceva? Cu alte cuvinte, poate exista un singur fir al evenimentelor, imuabil, iar noi îl atingem uneori gândindu-ne la el, pentru ca mai apoi, când se întâmplă, să ne întrebăm dacă nu cumva noi am fost cei care l-am modelat? Pentru că unele evenimente chiar nu pot fi datorate doar minții tale, dacă e să ne gândim la mersul fizic, matematic al lucrurilor. Nu te poți plimba prin parc și să vezi o persoană la care te-ai gândit înainte cu cinci minute, fără ca ea să fi fost deja acolo. Din x și y nu poate da acel z, decât dacă ai adunat înainte a la acel y. Deci, totul are o limită. Dar unde?

Moartea președintelui Lech Kaczynski.

  1. Era în destinul lui să moară. Presupunem că premoniția tatălui lui a fost adevărat. Faptul că a avut-o oricum nu avea să schimbe lucrurile. Puteau avea toți oamenii aceeași premoniție, că el oricum murea. Viitorul este imuabil. A-l cunoaște nu folosește la nimic, că oricum acolo ajunge și, oricum, la un moment dat devine plictisitor să cunoști mereu ce o să ți se întâmple, dacă tot nu poți schimba nimic (însă până la acel moment dat lucrurile sunt foarte interesante 😀 ).
  2. Putea să își ocolească moartea, dar ar fi murit la un timp relativ scurt după aceasta, cum mi-am pierdut/lăsat pe pervaz iPod-ul la câteva săptămâni după ce trecuse printr-o încântătoare tentativă de furt. Poate că era în destinul meu să-mi pierd/las pe pervaz iPodul și, cum am observat că unele rele sunt înspre bine, poate că deja mi-am ocolit ipotetica moarte cauzată de ipotetica prezență a lui. Astfel încât și prin moartea lui poate că s-a evitat ceva mai mare.
  3. Sau poate că nu, iar ocolirea întâmplătoare a morții lui nu ar fi declanșat nimic care să îl apropie din nou de asta, decât dacă ghinionul, purul ghinion, ar fi fost implicat. Decât dacă un alt eveniment stupid, sau o (altă) conspirație, l-ar fi omorât. Cu alte cuvinte, decât dacă posibilul viitor, neinfluențat de nimic, viitor matematic, din x și y ne dă z, ar fi fost, prin evoluții repetate, înmulțiri și adunări logice ale elementelor, acel w care reprezenta moartea lui. Adică nimic special, doar o urmare logică a lucrurilor care sunt către lucrurile care vor fi, deci tot ce am spus aici a fost o spoială.

Oreste spunea la un moment dat ceva de plata conturilor. Mă gândeam, nu ai cum să nu te gândești, la această (răs)plată(?), la câte luni după moartea lui? Bineînțeles că toți suferim de pe urma acestei canicule. Dar iată cum toate relele vin unele după altele, iar în Rusia au izbucnit incendiile.

4 răspunsuri to “Jocuri cu lumea”

  1. Eu cred ca realitatea unui moment reprezinta imbinarea tuturor gandurilor si actiunilor umane din acel moment.Ea nu e prestabilita,e intr-o continua formare.Iar alegerile noastre nu schimba realitatea.o creeaza.

  2. People say:

    „Watch out what you’re wishing for, you might get it”

    „If you really want something, that thing will eventually come to you”

    Cat o fi real, cat o fi destin, cat o fi hazard, n-as sti sa spun. Dar tind sa cred ca daca imi doresc din suflet ceva…

  3. @Vlad: just, just

    @d.orin: …pun în mișcare rotițele Universului și primesc acel ceva.

  4. jocurileus Says:

    O adepta a destinului, eu sunt de parere ca totul in lumea e ceva intamplator si toate evenimentele sunt random si ca nu exista ceva care ne guverneaza existenta 🙂 . Ce ma fascineaza mai mult, ce ar fi in contextul tau , este poate ce se afla dincolo de hotarele universului, dar dincolo de limitele locului in care este cuprins Universul nostru.

Lasă un răspuns

