Gaudeamus 1

Nu eram complet sigură dacă tramvaiul pe care îl luasem era cel bun. Eram destul de sigură, destul încât să-mi permit riscul, dar mai bine să îl întreb pe vatman decât să ajung în altă parte. Oricum, nu aveam mult timp și dacă greșeam măcar să aflu cât mai repede.
– Nu vă supărați, ajungeți la Romexpo?
Bărbatul dădu mai încet muzica. Am repetat întrebarea. El zâmbi.
– Tu când te-ai urcat în tramvaiul ăsta nu știai dacă te duce acolo unde vrei să ajungi?
– Păi, am bănuit. Am făcut niște calcule și…
– Le-ai făcut bine.
– Mulțumesc.
M-am așezat pe scaun și m-am gândit la răspunsul lui. Nu știu de ce, mi se părea fascinant. M-a binedispus într-un moment, dacă se putea să fiu mai binedispusă decât înainte. M-am ridicat și m-am așezat pe celălalt scaun, apoi m-am ridicat din nou și am făcut doi pași înspre capătul tramvaiului, m-am răzgândit și m-am așezat din nou pe primul scaun.
Ceasul cu led arăta ora 5:42, afară era întuneric ca la 10:00 și dacă lucrurile mergeau bine aveam să intru la ora 6:00 în Romexpo, să stau două ore minim și să plec de acolo numai când mă dau ei afară. Mă gândeam la piesă când m-a sunat Sabrina.
– Iaps.
– Bună, voiam să te întreb la ce oră ne întâlnim mâine și unde?
– Aaaam, la 1. Dar asta este provizoriu. L-am sunat pe Sabin acum câteva minute și a spus că la 1, dar parcă nu sunt foarte sigură că ora asta o să rămână, deși asta trebuie să se întâmple. Vorbim diseară pe mess și atunci îți spun sigur și anunț și pe toată lumea.
– Aha. Foarte bine. Dar s-ar putea să nu pot veni.
– Tu eşti avocatul apărării, nu avem nevoie mâine neapărat de tine. Trebuie doar să ştii scenele.
– Ok.
– Ok.
Am mai vorbit ceva, apoi am închis. Pe partea stângă deja se vedea o construcţie mare şi din nou eram aproape sigură că era unul dintre hotelurile de lângă Romexpo, însă nu complet. Doar atunci când tramvaiul a făcut dreapta şi a ajuns în staţie, am văzut multitudinea de alte şine, mi-am amintit de ceilalţi ani când veneam aici cu tata – ăsta era primul an când veneam singură – şi mi-am permis să gândesc Da, aici e.
– Romexpo, spune vatmanul.
– Mulţumesc.
Uşa se deschide, cobor, merg încet, îmi dau seama de ce fac şi grăbesc pasul. Tipa de lângă mine a trebuit să repete întrebarea pentru că, evident, ascultam muzică.
– Nu te supăra, poţi să-mi spui te rog unde este Romexpo?
– Romexpo? repet ca să am timp să îmi fac ordine în gânduri. Unde sunt ceilalţi? În spate. În spate? Pe cine aştepţi? Pe Cosmina. Pe Cosmina? Vino cu mine, şi eu tot acolo merg. Gaudeamus, nu?
Normal, la ce altceva să meargă? Dar trebuia să fiu sigură, nu? De fapt, voiam să fac conversaţie.
– Da, da, zâmbeşte ea.
E drăguţă. Are părul negru, scurt. Converşi. Geacă neagră. Ochi negri.
– E prima oară când vin aici şi nu prea ştiu.
Apoi îmi spune ceva de o editură… ceva de Italia.
– Stai puţin, zic eu. Tocmai trecusem de trecerea de pietoni. Nu voiam să mă întorc. Dacă acelea două erau cele două turnuri relativ noi (de vreo 2 ani), înseamnă că într-acolo trebuie să mergem. Am gândit cu voce tare. Da, încolo!
Am traversat strada neregulamentar, nu ne-a văzut nimeni. În faţa mea era un băiat blond care mergea lipit de prietena lui blondă, mai scundă. De fapt era invers. Fata blondă mi-a atras atenţia. Îmi amintea de tipa foarte frumoasă care venise de vreo două ori joi, la Stoica, când noi făceam cercul. Apoi m-am gândit că i-am văzut împreună chiar astăzi, pe ea şi pe blondul de la 12B. Asta m-a făcut să mă uit mai atentă la băiat. În stânga lui era o altă tipă pe care nu o cunoşteam, dar când el a întors capul să vorbească cu ea şi i-am observat profilul, m-am gândit la Secretul şi la cât de mare era coincidenţa să mă fi aflat în acelaşi tramvai cu doi din şcoală.
Nu i-am băgat în seamă, nu mă cunoşteau, nu aveam de ce. Dar i-am spus însoţitoarei mele şi ea a râs. Am întrebat-o mai mult despre editura aceea la care trebuie să meargă.

4 răspunsuri to “Gaudeamus 1”

  1. Imi place cum scrii Silvana:d<

  2. magykhurin Says:

    Da, si mie imi place 😀 Cum ar putea sa nu?

  3. Vlady8 Says:

    Deci, mi si mai ciuda ca nu ne-am intalnit :|.

Lasă un răspuns

