Gaudeamus 2

Am încercat să simt același lucru pe care l-am simțit anul trecut când am venit aici, ori acum 18 luni, la Bookfest, și poate că dacă ar fi fost o povestire cu toate ieșite bine, chiar mi-ar fi reușit. Dar nu e. Eram prea grăbită, prea atentă pentru a menține firul discuției cu tipa al cărei nume îl uitasem. Pe partea stângă erau tarabe cu dulciuri, pietre prețioase, brânză, carne. Nu îmi era foame, căci îmi programasem stomacul pentru mâncare abia după ce voi fi ieșit din Romexpo, iar el mă ascultase. Tipei, în schimb, îi era.
Atunci m-a sunat Feri.
– Copil, unde ești?
– Mai am puțin, sunt lângă tarabele alea cu mâncare.
– Aha, vezi că noi suntem la primul restaurant. Pe stânga.
– OK, ajung imediat.
– OK, papa.
M-am despărțit de tipă când am văzut restaurantul și m-am îndreptat către el. I-am văzut pe Feri și pe încă câțiva dintre cei care veneau la cenaclu. Am ajuns din nou la problema cu scrisul. Apoi Feri mi-a dat cărțile, i-am mulțumit, am mai vorbit ceva și am plecat. 17:55.

Intrasem. Am luat de la intrare un ziar, niște pliante și, printre oameni, am ajuns în vârful scărilor. Mi-am dat ghiozdanul jos, geaca, mi-am scos telefonul și am selectat melodia. Dynasty – Bruton Music. Cred că am ascultat-o de vreo 3-4 ori, timp în care priveam mulțimea viermuind de la picioarele mele. M-am uitat în dreapta, unde știam că se află Nemira, am privit panoul negru, cu sigla roșie, apoi am privit puțin mai în dreapta, către Rao, apoi către Humanitas, unde cineva ținea un discurs, în spate – Corint – și mai în spate, Trei și Tritonic. Am luat ghiozdanul și am agățat geaca de una dintre bretele, dar mi-am dat seama că în scurt timp o să mă jeneze. L-am dat din nou jos și am îndesat-o înăuntrul lui. Apoi am mai ascultat o dată Dynasty, iar când a ajuns la final, la acele note, tobe repetate, am coborât în ritmul lor scările, dar nu în față, așa cum ar fi fost de așteptat, ci în dreapta, fix către Nemira.

Căutam Apocalipsa, așa cum îi spusesem și lui Feri. Nu mai era la vedere, pe mese, dar era jos, așa că am apucat un exemplar de acolo. Nu m-am uitat să văd dacă avea imperfecțiuni, conta că îl aveam. Bun, am pus mâna pe Apocalipsa, într-un fel must-ul acestui târg. Și acum ce fac? Am mai luat Wyrm. Dar apoi, oricât m-am mai uitat pe acolo, nu am mai văzut nimic. Se pare că aveam tot ce conta de la Nemira, iar asta era în același timp bine, în același timp rău. Amândouă au costat mai puțin decât mă așteptam, iar femeia de la casă m-a întrebat dacă nu cumva vin și pe la sediu, pentru că mă recunoscuse.
Apoi m-am uitat la niște eBook-uri, tot de la stand, cam proaste după părerea mea. Am văzut altele mai bune.
Ei bine, de aici totul a fost o învălmășeală. Am luat o carte cu familia Borgia, cinci lei și consider că am făcut o afacere. După aia cred că am ajuns la Tritonic. Se decernau premiile pentru concursul de romane polițiste. Am aruncat un ochi. Am văzut-o pe Oana și ne-am zâmbit. Se pare că nu era Răzvan câștigătorul. Oricum, știam că nu a venit la Gaudeamus, însă nu se făcea nicio referință la el. Păcat.
Am luat… nu mai știu ce am luat. Probabil că era Blestemul Chalionului. Și Parfumul văduvei negre. Semne bune costa mult și m-a durut când am pus-o înapoi pe raft.
După aceea, Corint. Nimic. Rao, tot nimic. Nu îmi mai pot aminti toate drumurile, totul e o învălmășeală. M-am întâlnit cu Cony la Humanitas. Tocmai îmi spuneam că trebuie să văd pe cineva cunoscut. M-am plimbat pe la Trei și am vrut să iau ceva de Marc Levy, dar nu le-am citit nici măcar pe alea de anul trecut, iar bugetul mă obligă să selectez. Pe unde pe aici a fost și Alfa, Căderea Romei. Și un stand foarte luminos, prea luminos, cu vampiri, îngeri care se îndrăgostesc de oameni și alte siroporisme de genul. Deci nimic.
M-am întors la Nemira, Tritonic (Semne bune costa de fapt 10 lei, YES!), Rao. La Rao erau niște cărți despre masonerie care mă interesau și Codul lui Oreste, dar am zis că le iau la sfârșit, dacă-mi mai rămân bani. Apoi am mers pe la etaj… și mi-am dat seama că se cam termină lucrurile. Strângeau.
Încă o tură. Și încă una. M-a oprit un tip să îmi spună că trebuie să închidă.
– Acum?
– Da, acum.
– Acum-acum??
– Mai dă o tură, dar după asta gata.
Am mai dat trei ture și m-am ascuns de acoliții de genul. Am găsit Millenium Press (YES!) și am luat Soarele lung. Am stat pe gânduri în fața Companiei negre, dar capitolul citit pe net nu promitea prea multe. Cei de la stand veneau și pe la cenaclu. L-am văzut pe Oliviu.
Am mai dat o tură și m-am oprit la Rao. Nu mai aveam bani de cărțile despre masonerie. Lasă, oricum mai am acasă destul despre asta.
Am ieșit, dar când să o iau spre Humanitas m-au oprit servitorii Stăpânului Luminii. S-a terminat.
Am urcat scările. M-am oprit în aproximativ același loc, în vârful lor și m-am uitat la puținii oameni care rămăseseră. Norocoșii. Hei, ăia din spate, spuneți-mi și mie dacă mai găsiți ceva interesant la Tritonic, nu m-am uitat prea bine!
M-am uitat la panoul care atârna și pe care scria de șapte ori: Gaudeamus! Gaudeamus! Gaudeamus! Și încă de patru ori.
Melodia era Tristan de Two Steps From Hell. M-am întors. Înainte de a ieși definitiv, mi-am aranjat toate cărțile în ghiozdan, mi-am pus geaca și am așteptat. Melodia continua să fie Tristan. Când a ajuns la ultimele note, acelea mai epice, am ieșit. Am simțit pasul pe care l-am făcut. Eram cu ochii la ceas și era 20:29.
Iar pe cer era luna plină, ceea ce înseamnă că în urmă cu fix o lună eram în excursie. Cum se potrivesc toate. Și ce seamănă turnurile din față cu turnurile gemene…

 

2 răspunsuri to “Gaudeamus 2”

  1. Da, mi-a placut! Primul meu Gaudeamus. A fsot chiar frumos.
    Zici ca ai fost la decernarea premiilor la Tritonic? Ca si eu am fost… Da, stiam ca Razvan(si nici Ada) nu a castigat, dar am mers oricum, nu vroiam sa ratez impuscaturile :lol:. Imi pare rau ca nu ne-am intalnit :(.

  2. […] Suzy, Alex, Caius, CrissDinu, Geocer, Ivona, Kate, Lala, Magykhurin, Nice, Oana, Oty, Shauki, Silvana, Silvia, Vania şi […]

Lasă un răspuns

