EU SUNT NUMĂRUL PATRU de Pittacus Lore

Din punctul de vedere al acțiunii, EU SUNT NUMĂRUL PATRU nu a fost chiar ceea ce mă așteptam, însă în ceea ce privește ideea, povestea și imaginile pe care a reușit să le creeze Pittacus Lore nu am nimic să îi reproșez. Problema, destul de mică, este că am avut impresia că jumătate de carte nu s-a întâmplat nimic extraordinar, când eu voiam să își facă intrarea mai repede extratereștrii răi, John să își descopere mai repede puterile și să facă și alte lucruri în afară de cele pe care le face orice om normal. Ceea ce vreau să spun este că mă așteptam la descrieri mai ample ale celorlalte lumi (care, chiar dacă au existat, nu au fost îndeajuns de numeroase încât să mă mulțumească), nu doar la descrierea relației dintre John și Sarah sau la divergențele dintre acesta și Mark. Însă asta depinde doar de așteptările inițiale ale cititorului.

Cu toate acestea cartea nu a fost deloc rea. Pe alocuri mi-a amintit de Jumper, tot de la Nemira și am avut surpriza plăcută să descopăr paragrafe care au meritat să fie subliniate, precum „Iar când ai impresia că totul e pierdut, că totul e cumplit și sumbru, speranța continuă să existe, întotdeauna.” Sau „Nu trebuie să fim caracterizați de lucrurile pe care le-am făcut sau nu le-am făcut până acum. Unii se lasă dominați de regrete.” Paragrafele de genul acestora au dat o profunzime neașteptată și i-au mai ridicat puțin nivelul.

John este un extraterestru venit de pe o planetă distrusă, Lorien, împreună cu alți opt asemenea lui, lorici cu puteri, fiecare dintre ei având câte un protector al cărui scop era să îi crească, învețe și antreneze pentru momentul când se vor lupta cu mogadorienii, specia de extratereștrii care le-a distrus planeta. Dar fiecare echipă trebuie să se mute dintr-un loc în altul ca să nu fie descoperită, până când vor fi destul de puternici ca să îi înfrunte. Ultima mutare îi aduce pe John și pe Henri, protectorul lui, într-un orășel din Ohio, unde John își face atât prieteni, cât și dușmani, lucruri care îl fac să se atașeze de acel orășel și îl împiedică să plece atunci când este nevoie.

Nu știu nimic despre nicio continuare, însă după modul cum s-a sfârșit cartea, trebuie să existe. Un alt punct în plus pe care l-am observat este atmosfera de realitate care înconjoară cartea. Pittacus Lore te asigură din când în când că toate lucrurile povestite sunt reale și că mogadorienii chiar sunt pe cale să ne invadeze, iar acest pilon în lumea reală este unul dintre lucrurile pe care le apreciez.

În încheiere, vă anunț că pe site-ul Nemirei EU SUNT NUMĂRUL PATRU are 40% reducere, deci nu vă rămâne decât să o cumpărați, să o citiți și apoi să vedeți și filmul.

Titlu original: I am number four
Titlu românesc: Eu sunt numărul patru
Autor: Pittacus Lore
Traducere de: Ana Veronica Mircea
Editura: Nemira

Notă: + + + (din 5)

Melodie: Might and Magic Heroes 6 – Trailer Music by Tom Salta

Two Steps From Hell – United we stand Divided we fall

Lasă un răspuns

